Diverge - en virksomhed med noget på hjertet.


De fleste virksomheder ansætter i dag mangfoldigt, hvorved virksomheden styrkes fagligt og produktivt. Erhvervslivets HR- afdelinger arbejder målrettet med at sammensætte den bedste arbejdsstyrke ud fra menneskers styrker og personlighed. Der ansættes flerkulturelt med højde for ligestilling og fokus på specialviden.
Ligesom ved alt andet passer mennesker dog ikke altid ind i modeller og teorier, hvilket der kan arbejdes med på andre måder.

Vision og vidensdeling

I folkeskolen arbejdes med at styrke det sociale ansvar ved inklusion. I erhvervslivet er fokus på det sociale ansvar, blandt andet indeholdt i D&I som er en del af det der styrker arbejdsmiljøet  og dermed øger menneskers potentialer. Samtidig styrkes virksomhedens RSC- og ESG-score og sender et signal til kunderne og det omgivende lokalsamfund.
Denne intentionelle transparens af skoler og virksomheder er med til at skabe større fokus på sociale udfordringer, herunder menneskelige relationer og disses påvirkning af arbejdsmiljøet. For at kunne lykkes skal personer rummes og være en social succes.
Mennesker er forskellige og skal behandles forskelligt, men ofte bliver de dog opfattet og behandlet ens. Dette er med til at tydeliggøre den enkeltes udfordringer.
Min vision med Diverge er, blandt andet at integrere psykopædagogisk viden, til at støtte disse divergerende enkeltindivider i vores samfund både i skolen og i erhvervslivet.

Usynlige handicap
Mennesker med angst, stress eller usynlige handicap som f.eks. ADHD eller autisme har ofte sværere ved at leve op til de uskrevne regler og sociale forventninger, der er på en arbejdsplads eller i skolen. For at integrere og styrke disse menneskers potentialer kræves specialviden.
Min vision med Diverge er at skabe et større viden indenfor denne gruppe, samt skabe et individuelt fokus på, hvordan man ved at bruge psyko-pædagogik, kan hjælpe den enkelte. Dette kan skabe flere personlige succeshistorier, og flere kan indgå i forskellige arbejdsrelationer og de sociale sammenhænge, samfundet forventer.
personen baG Diverge

Charlotte Fredberg

Diverge er i øjeblikket kun mig. Mit navn er Charlotte Fredberg.  
Jeg er oprindelig uddannet lærer, men i de sidste 16 år har jeg specialiseret mig i den specialpædagogiske retning. De sidste 10 år, har jeg arbejdet som speciallærer, inklusionsvejleder og konsulent i kommunalt og privat regi med hovedvægt på neurodivergerende handicap. De sidste 7 år med speciale indenfor Autisme-, ADHD-diagnoser.
Jeg har diplom i pædagogisk psykologisk rådgivning og Intervention og benytter mig af teorier inden for psykopædagogik, systemisk- og narrativ tænkning.
Jeg arbejder i praksis med værktøjer der tager afsæt i Social tænkning, Low Arousal og TEACCH, der er nogle af de mest benyttede inden for specialområdet i dag.  Jeg henter inspiration i Cooperativ Learning til eventforløb og i arbejdsmiljøsammenhænge. Udover dette tilbyder jeg kurser og coachingforløb af både ledelse, personale og studerende.